Chevrolet Colorado & GMC Canyon Forum banner

1 - 20 of 24 Posts

·
Registered
Joined
·
3,118 Posts
Discussion Starter #1
Kind of a re-post from CFans so STFU lol
---------------------------------------------------------

Hey guys, just picked up my head unit yesterday and holy shit I want it installed so bad. I just got the Pioneer AVIC-D3 with all the install parts after a nice little visit to Valencia, CA. Thanks to Sonic Electronix, I was able to save a crapload compared to what I would of payed at best buy :355:

Here's my dilemma though, I am leaving Monday morning for Big Bear so I don't know if I should just wait. I'm coming back on Friday afternoon and then fucking school starts on that following Monday. A fellow guru of mine (rrcn / Rudedog) has offered to help me out in case I decide not to go for the "pro" install.

Anyway here's a pic of all the stuff .... and my girlfriend's feet :lol:

 

·
Registered
Joined
·
893 Posts
Put that Bitch in!!!!!!!!!!!!!!

I don't understand how anyone could have something as nice as that and just let it sit in the closet. I'd go fuckin nuts!!!!!!!!!!!!
 

·
Registered
Joined
·
3,118 Posts
Discussion Starter #3
LMAO !

Honestly you could film me trying to put that shit in and submit the video to America's funniest home videos :lol:

I think Rudy is going to give me a hand or i might be really impulsive and take it to a shop I know.
 

·
Registered
Joined
·
893 Posts
One way or another BUT GET IT IN!!!!!!!!!!
 

·
Registered
Joined
·
3,118 Posts
Discussion Starter #5
Haha for sure man, I'll make sure I make some time to come down & let you check it out !

Dude, I've gotten so many compliments on the drop man.. thanks again!!
(and sorry about the whole Silverado experience lol)
 

·
Registered
Joined
·
3,118 Posts
Discussion Starter #7
haha maybe tomorrow, i'm leaving monday morning for big bear though.

do you think you can figure out the bypass? theres like a million threads
on in it like avic forums but i know i would fuck it up lol
 

·
Registered
Joined
·
893 Posts
Well is it in there yet??????????
 

·
Registered
Joined
·
3,118 Posts
Discussion Starter #9
...(embarrassed) no. lol

I just found out that there is a possibility that the speed sensor wire that comes with this shit cannot be hooked up. Ugh, say it aint so motha fucka!!!
 

·
Registered
Joined
·
1,203 Posts
so did u get it in yet.. wtf hurry up :D
 

·
Registered
Joined
·
3,118 Posts
Discussion Starter #12
Hahaha I know guys, I will ! I'm hoping by next weekend I'll have it in :)

I just have to see how the bypass works and figure out what i am going to do about the vss wire. Some people say it's necessary and some say it doesn't matter *cough cough tech12volt** lol

I might work something out with Rudy tomorrow but I dont know if I will have time :dawg:

I JUST WANT THE DAMN THING IN! :mav2:
 

·
Registered
Joined
·
3,443 Posts
Damn, thats a NICE unit! Congrats man...

like said before... i'd get that bitch in ASAP. Even if I had to pay for the install... i'd find SOMEONE, SOMEWHERE to install it NOW! :lol:
 

·
Registered
Joined
·
893 Posts
Well toady is already well into the day. Where's the installed pics already??????
 

·
Registered
Joined
·
3,118 Posts
Discussion Starter #17
Thanks ZNA! Man I am so excited to get this thing in :)
....*reaches for the phone and yellowpages to find a local shop*
 

·
Registered
Joined
·
893 Posts
Ok.......... So WTF where's the pics already????????
 

·
Registered
Joined
·
3,118 Posts
Discussion Starter #19
LOL Jeff don't kill me ... but next Saturday is the for sure day !!

I leave for vacation tomorrow but the day after I get home it's going in.
Expect many pics !!
 
1 - 20 of 24 Posts
Top