Chevrolet Colorado & GMC Canyon Forum banner

Luidsprekeradapter voor de voordeur

10K views 21 replies 11 participants last post by  Thatbaldguy80  
#1 ·
Toen ik mijn aftermarket voordeurluidsprekers installeerde, had ik er echt een hekel aan om in het binnendeurpaneel te boren, terwijl er al een perfect goed standaard montagesysteem aanwezig was. Om de spot te drijven, liep ik ook tegen een probleem aan waarbij de achterkant van de magneet de raamrail raakte en een opening veroorzaakte tussen het montageoppervlak en het deurpaneel. Destijds kon ik er niet echt iets aan doen, maar onlangs ging ik terug om geluidsisolatie toe te voegen en het probleem op te lossen.

Ik heb Autocad Inventor op mijn school (UNCC), dus ik heb een aantal montagebeugels (van PLA) gemaakt die het bestaande standaardsysteem zouden gebruiken. Hier is mijn eerste prototype.

Ik heb een afschuining toegevoegd voor de montagehardware, zodat de flens vlak zou zitten, en dubbelzijdig tape toegevoegd om ervoor te zorgen dat deze goed afgedicht was. De lipjes schuiven naar beneden en terug naar het deurpaneel, waarbij de bovenste tap deze op zijn plaats zet. De foto's laten de achterkant van de lipjes niet zien omdat ik ze heb verknoeid. Ik moest behoorlijk wat van de zijkanten en de achterkant afscheren om hem weer op het deurpaneel te laten zitten.

Ik heb een bijgewerkte versie gemaakt die alle problemen heeft opgelost die ik tegenkwam met het eerste prototype en ben van plan om deze opnieuw te maken in ABS.

Attachments

#4 ·
Wauw, dat is geweldig geworden! Nog updates?

#8 ·
Wow that came out great! Any updates?
Ik heb mijn 3D-model bijgewerkt na de installatie, zodat ze er gemakkelijker in zouden glijden, maar ben nog niet toegekomen aan het printen van nieuwe.

Ik heb ze onlangs gecontroleerd, omdat ze van PLC zijn gemaakt. Ze hebben het verrassend goed volgehouden in de hitte van North Carolina, zonder zichtbare kromtrekken.

Ik heb ook een 3D-printer gekocht die ABS print, maar moet deze eerst repareren. Zodra ik dat heb gedaan, print ik een nieuwe set.

#5 ·
Wat is PLA?

#9 · (Edited)
Ik zal nog een "goed gedaan!" toevoegen.

Wat is PLA?
Bedankt!
Polymelkzuur (PLA) is slechts een soort plastic dat niet het beste is voor automobielgebruik. Het heeft een lage smelttemperatuur en heeft de neiging om krom te trekken

#6 ·
Ik kwam dit een paar maanden geleden tegen. Ging mijn doorgebrande fabrieksluidsprekers vervangen, en het verbaasde me dat niemand adapters maakte voor aftermarket-luidsprekers. Dacht erover om de route te volgen die jij hebt genomen, aangezien ik AutoCAD voor mijn werk gebruik, maar het zou me meer hebben gekost dan ik bereid was om iemand mijn modellen te laten printen.

Uiteindelijk ben ik gewoon aan de slag gegaan met de oude fabrieksluidsprekers en heb ze als adapters gebruikt. Werkte eigenlijk best goed.

#7 ·
Uiteindelijk ben ik gewoon naar de junk factory speakers gegaan en heb ze als adapters gebruikt. Werkte eigenlijk best goed.
...
Nou, dat is verdomd slim!

#14 ·
Ja, ik kon het afdrukken in de bibliotheek van mijn school. Er zijn ook mensen die gewoon een 3D-printer hebben en je tijd en filament verkopen om je project af te drukken.

macgyver915
Ja, ik wil het graag met je delen. Ik kan het niet op het formulier plaatsen, omdat het dat bestandsformaat niet toestaat. Als je wilt, stuur me dan een DM en ik stuur het via e-mail of iets dergelijks.

Nu ik erover nadenk, ik zal het ook op een gegeven moment op Grab Cad plaatsen.

#16 ·
Hey, ex-UNCC guy here! Nice work on the speaker adapters, I think I just ended up with shallow-mount speakers for the front doors.
HĂ©! Ik sta op het punt om over een paar weken ook alumni te zijn!

macgyver915 Om de een of andere reden kon ik je geen antwoord geven via pm
Hier is de link voor Grab Cad. Er is het originele uitvinderonderdeel, STL- en STEP-bestanden.

https://grabcad.com/library/1st-gen-chevy-colorado-front-door-speaker-1

Ik stel ABS voor of iets met een hogere smelttemperatuur. PLA werkt wel, maar het kan kromtrekken.

Ik heb vandaag mijn beugels gecontroleerd en een kleine kromming gevonden. Geen grote verrassing daar. Het zou nog steeds een goede afdichting moeten hebben.

Attachments

#18 ·
De nieuwe beugels zijn best goed geworden. Mijn ontwerp is perfect voor fabrieksvervangingen. Ze glipten er gewoon in en trokken aan.

Ik ben nog steeds bezig met de problemen met mijn printer, dus ze zijn niet helemaal geworden zoals ik had gewild. Ze zullen prima voor mij werken voor wat ik nodig heb.

Attachments

#21 ·